دانلود راهنمای پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP)
دانلود مقالات و پایان نامه ها و پروژه های رشته مدیریت و مهندسی صنایع

یک شنبه 21 آذر 1394
ن : علیرضا بشیری رضایی

دانلود راهنمای پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP)

پایان-نامه-برنامه-ریزی-احتیاجات-مواد-(mrp)

راهنمای پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP)

با سلام   مژده ، مژده : گروه ما این بار برای شما دوستان و هموطنان عزیز ، راهنمای پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP) را انتخاب کرده و در دسترس برای تهیه قرار داده است . اهمیت این موضوع مارا بر این داشت تا ما این راهنمای پایان نامه را با تخفیف ویژه آماده و در اختیار شما قرار دهیم . هدف ما همیشه خدمت رسانی هرچه بهتر و صادقانه تر به شما هم میهنان عزیز است . امید است تا زحمات گروه ما برای شما یا نزدیکانتان ،مثمر ثمر واقع شود و توانسته باشیم خدمتی هر چند کوچک را با تهیه محصولات با تخفیف و قیمت های مناسب ، به شما ارائه داده باشیم . در ادامه می توانید توضیحات بیشتری را در مورد این محصول مشاهده نمائید:

فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 485
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
نگهداری موجودی مواد یا کمبود آن در صنایع مختلف، هزینه های هنگفتی به شرکت های تولیدی به خصوص در صنایع تولید انبوه تحمیل می کند و مدیران را به تفکر بیشتر در جهت یافتن راهکار بهینه ای برای مقابله با این معضل وا داشته است. اصلی ترین دستاورد یک سیستم برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP) برنامه ریزی تولید قطعات وتامین مواد به صورتی که خط تولید قادربه تولید، مقادیر مورد نیاز در زمان مورد نیاز باشد، است. زمان بندی مناسب برای خرید مواد مورد نیاز از یک طرف و صدور سفارشات به موقع برای تولید قطعات ازطرف دیگر منجر به دسترسی قابل اطمینان به مواد مورد نیاز در خط تولید و تحویل به موقع محصولات براساس برنامه جامع تولید می شود. درصورت پیاده سازی موفق، سیستم برنامه ریزی احتاجات مواد می تواند هزینه های کلی موجودی را بطور قابل توجهی کاهش دهد.برنامه ریزی احتیاجات مواد یا همان MRP درواقع مقدار صحیح، تاریخ نیاز و برنامه ریزی زمانهای سفارشات برای تک تک زیر مجموعه ها، قطعات و مواد اولیه موردنیاز تولید در لیست MPS را ارائه می دهد. سیستم برنامه ریزی منابع مواد نرم افزاری است که برای مدیریت یک فرآیند تولید بکار گرفته می شود. هدف این سیستم کاهش نقدینگی مورد نیاز برای یک سازمان تولیدکننده می باشد. بدین ترتیب سود حاصل از سرمایه گذاری افزایش می یابد. در سازمان های تولید کننده مبالغ هنگفتی از نقدینگی در انبارسازی قطعات در حین ساخت و در انتظار برای اسمبل شدن درگیر می شوند. برنامه ریزی منابع مواد سعی در به حداقل رساندن این نقدینگی دارد. ایده اصلی در برنامه ریزی منابع مواد به این ترتیب است. گروه فروش و بازاریابی تعداد محصولاتی که در آینده به فروش خواهد رساند را پیشبینی می کند. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان بر مبنای زمان پیشبینی شده برای ساخت محصولات زمان آغاز تولید را تعیین می نماید. آنگاه سیستم هر یک از محصولات را بر مبنای درخت محصول ارایه شده توسط کارشناسان تولید به قطعات آن تجزیه می کند. زمان سفارش قطعات بر مبنای زمان مورد نیاز برای دریافت آنها تعیین می شود. در نهایت جریان نقدینگی مورد نیاز بر مبنای زمان های تعیین شده برای سفارش، اسمبل کردن و تحویل تعیین می گردد. سیستم برنامه ریزی منابع سازمان می تواند قطعات مورد نیاز برای تحویل یک سفارش را به تولید کننده اعلام کند. بدین ترتیب اگر سفارش پر سودی تنها منتظر دریافت چند قطعه کم ارزش باشد می توان برای تهیه هر چه سریعتر قطعات مورد نیاز اقدام کرد. MRP با حلقه بسته، مرحله منطقی تحول MRP بودکه منجر به یک سیستم کنترلی تولید گرد.MRP با حلقه بسته شامل برنامه ریزی احتیاجات ظرفیتی وفیدبک کنترل کننده میزان پیشرفت برنامه تولید است. این نوع MRP،زمان بندی اصلی تولید را به فرآیند برنامه ریزی اتصال می دهد.MRP با حلقه بسته از برنامه احتیاجات مواد استفاده کرده و آنرا به برنامه نیازمندیهای ظرفیتی تبدیل می‌نماید. سپس میزان منابع مورد نیاز برای احتیاج MPS وMRP با ظرفیت در دسترس مقایسه می شود تا عملی بودن برنامه بررسی گردد.به محض دست یابی به یک برنامه قابل انجام، کنترل تولید در سطح کارگاه و نیز کنترل خرید به مورد اجرا گذارده می شوند. در این مرحله، عملکردهای واقعی تولید وتأمین مواد اندازه گیری می شوند و با برنامه مقایسه می گردند(حلقه بسته می شود). این فیدبک باعث می شود تا مدیریت قادر باشد تشخیص دهد که آیا نیاز به اقدامات اصلاحی وجود دارد یا خیر.
ابزاری است برای مدیریت، پیش بینی و کنترل کردن منابع یک شرکت ومحلهای سرمایه گذاری عملیاتی شرکت به عنوان یک مفهوم که روی یکپارچگی عملیات تولیدی تأکید دارد، MRP-II  شامل ابزارها و فرآیندهایی است که بتوانند تقاضا را به برنامه تولید معقول تبدیل نمایند. MRP-II شامل فعالیتهای خرید، برنامه ریزی ظرفیت وزمان بندی اصلی و نیزبرنامه ریزی تولیدوموجودی نیز می باشد. بزرگترین مزیت  MRP-II، توانایی آن در کنترل کردن تمامی منابع تولیدی سازمان است.
کمپانی IBM به عنوان اولین شرکتی که هم استفاده کننده و هم فروشنده MRP-II بود هم IBM و هم دیگر شرکت های استفاده کننده از آن، گزارش دادند که توانسته اند به کمک  MRP-II  سطح موجودیهای خود را تا حد 65 درصد یا بیشتر کاهش دهند. با توجه به توانایی هایMRP-II، هم اینک سئوال اصلی این است که آیا MRP-II قادرخواهد بود تا خود را با مفاهیم جدید در تولید نظیر هوش مصنوعی، انطباق دهد؟ و آیااین انطباق ها باعث نخواهند شد تا MRP-II به چیزی غیر از انچه که امروز هست تبدیل گردد؟ مطمئناً II MRP- باید تغییر نماید. و اصولاً می باید MRP-II را نه به صورت مستقل بلکه به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ تر یکپارچه کامپیوتری دید.
لازم به ذکر است که پس از انجام MRP، خروجی این برنامه ریزی، میزان و زمان انجام سفارشات خرید را مشخص می نماید به این ترتیب وبا داشتن قیمتهای خرید سازمان قادرخواهدشد، به راحتی پیش بینی یا محاسبه نماید که چه وقت وچه مقدار پرداخت خواهد داشت.  به همین ترتیب با ارائهMRP  به سیستم برنامه ریزی ظرفیت اطلاعاتی در مورد سطوح استخدام، اضافه کاری، استفاده از ظرفیت پیمانکاری ونظایر آن بدست  خواهد آمد که از این اطلاعات نیز می توان هزینه های دیگری مربوط به این اطلاعات ( نظیر حقوق، دستمزد، پرداختهای آتی و…) را مشخص نمود، از سوی دیگر با توجه به اطلاعات مربوط به مقدار و زمان تحویل محصولات به مشتریان براحتی درآمدهای آتی سازمان و با دقت بالایی قابل پیش بینی میگردد.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات کار 
1-1-  بیان مسلئه  
١-2- تاریخچه برنامه ریزی احتیاجات  
١-3- اهداف مطالعاتی  
١-4- حدود مطالعاتی  
فصل دوم: مفاهیم MRP  
٢-١- تعریف MRP و جایگاه آن  
٢-٢- نتیجه گیري از اهداف MRP  
٢-٣- عملكرد MRP 
٢-٣-١- طراحی MPS   
٢-٣-٢-فهرست مواد اولیه قطعات (BOM)    
٢-٣-٣- فهرست موجودی انبار  
٢ - ۴- دیدگاههای MRP   
٢-۵- ورودیها و خروجیهای MRP  
2-6- محاسن و محدویتهای MRP 
٢-٧- عوامل برنامه ریزی مؤثر MRP  
٢-٧-١- فاصله زمانی تحویل  
٢-٧-٢- ذخیره اطمینان در MRP  
٢-٧-٣- سیاست سفارش دهی درMRP   
فصل سوم: ارتباط MRP با MRP-II  
٣-١ -رابطه MRP و MRP-II 
٣-٢ - توسعه  MRP به  MRP-II  
٣-٣ - اصول واهداف سیستم MRP-II  
٣-۴- MRP مدار بسته در سیستمهای MRP-II 
٣-۵- بخشهای وظیفه ای MRP-II در مقایسه با MRP 
٣-۵-١- كنترل سطوح كارگاهی  
٣-۵-٢- مالي و حسابداری  
٣-۵-٣ -خرید  
٣-۵-۴- بازاریابی  
٣-۵-۵- مهندسی   
٣-۵-۶- توزیع  
٣-۶- محدودیتهای سیستم MRP-II در مقایسه با سیستم MRP  
٣-٧- اجزاء سیستمهای MRP-II  
٣-٨- سیستمهای MRP  
٣-٩- ارزيابي عملکردهای مديريت  
٣-٩-١- مقدمه  
٣-٩-٢- تقویت كار  
٣-٩-٣- TQM  
٣-٩-۴- JIT  
٣-٩-۵ - تکنولوژی توليد بهينه شده روش OPT  
فصل: چهارم نتایج
۴-١- نتیجه گیری  
۴-٢- تعاریف و اصطلاحات  
۴-٣- فهرست منابع 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: رشته مهندسی صنایع، مقالات صنایع، آموزشی - صنایع، مهندسی صنایع - متفرقه، پروژه های متفرقه، ،
:: برچسب‌ها: دانلود پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP) , پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP) , برنامه ریزی احتیاجات مواد (MRP) , احتیاجات مواد (MRP) , دانلود پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد , پایان نامه برنامه ریزی احتیاجات مواد , برنامه ریزی احتیاجات مواد , دانلود پایان نامه برنامه ریزی , پایان نامه برنامه ریزی , دانلود پایان نامه مهندسی صنایع , پایان نامه مهندسی صنایع , دانلود پایان نامه صنایع , پایان نامه صنایع , دانلود راهنمای پایان نامه مهندسی صنایع,