مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم : یک مطالعه کوتاه مدت ، همراه با ترجمه
دانلود مقالات و پایان نامه ها و پروژه های رشته مدیریت و مهندسی صنایع

سه شنبه 28 مهر 1395
ن : علیرضا بشیری رضایی

مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم : یک مطالعه کوتاه مدت ، همراه با ترجمه


دانلود-مقاله-رهبری-تحول-گرا-و-پرخاشگری-افراد-تیم--یک-مطالعه-کوتاه-مدت--همراه-با-ترجمه

مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم : یک مطالعه کوتاه مدت ، همراه با ترجمه

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 187

 

 

بخشی از متن:

دانلود مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم : یک مطالعه کوتاه مدت ، همراه با ترجمه ؛ مقاله ای ترجمه شده برای مدیریت و روانشناسی می باشد که ترجمه آن 21 صفحه می باشد .

 

 

Transformational leadership and childrens' aggression in team settings:
A short-term longitudinal study

The Leadership Quarterly 21 (2010) 389–399

چکیده:

 در نظریه یادگیری اجتماعی فرض می کنیم که یکی از راه های مهم این است که افراد یاد بگیرند که چگونه رفتار کنند و مشاهده و مدلسازی رفتار دیگران انجام می شود. ما مطالعه کوتاه مدت را با استفاده از چند منبع در 183 بازیکن هاکی روی یخ نوجوان که متوسط آنها 29/13 سال است را در قالب 16 تیم انجام داده ایم و بررسی اثرات سه پارامتر را که شامل (مربیان تیم، بازیکنان تیم، پدر و مادر) بر روی پرخاشگری آنها به عنوان  متغییررا انجام داده ایم. ما آزمایش مدل را که در آن پرخاشگری در دقایق آخر بازی از دید داوران اندازه گیری می کنیم.  سپس کنترل سطح این دیدار، پرخاشگری در سطح این تیم در سطح رهبری تحول گرا و پخش پرخاشگری را بررسی می کنیم. همگام با نظریه یادگیری اجتماعی یافته ها نشان می دهد که مدل رفتار اجتماعی رهبران تحول گرا برای اعضا تیم لازم است.

کلید واژه ها : پرخاشگری- هاکی روی یخ- نظریه یادگیری اجتماعی- رهبری تحول.

1- نظریه یادگیری اجتماعی و پرخاشگری:

نظریه یادگیری اجتماعی (بندورا 1977 – 1973 ) پیشنهاد می کند که پرخاشگری نیابتا از طریق مشاهده آموخته شده و تعامل با مدلها را دارد. با توجه به نظریه یادگیری اجتماعی، هنگامی که مدل جوانان به عنوان شاهد به عنوان مثال پدر و مادر، همسالان، معلمان، رفتار های خاصی را در موقعیت های اجتماعی ذرند، آنها به احتمال زیاد آماده یادگیری چنین رفتارهایی هستند. این آیا آنها این رفتار را انتخاب می کنند بستگی به فرد و شرایط محیط او را دارد. ارتباط پیش بینی های مبتنی بر نظریه یادگیری اجتماعی در تحقیق بر روی پرخشگری نوجوان است. (دیشیون و اسپار کلن، اندروز و پترسون 1996 ) خشونت خانوادگی به عنوان مثال پرخاشگری در محل کار (گلومب و لیائو 2003 ) و پرخاشگری ورزشکاران ( کریگر 2007 ) می تواند شامل رفتار کلامی و رفتار غیر کلامی باشد. رفتار فیزیکی می تواند شامل حملات فیزیکی باشد. (اندرسون و بوشمن2002 ) مطالعه حاضر در مورد چگونگی نظریه یادگیری اجتماعی و رابطه آن بین رهبری و پرخاشگری فیزیکیرا بر روی نوجوانان تیم هاکی روی یخ انجام شده است.

 

دانلود فایل





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: رشته مدیریت، ،
:: برچسب‌ها: مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم, دانلود مقاله مدیریت, مقاله رشته مدیریت, مقاله رشته روانشناسی, دانلود مقاله روانشناسی, رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم, نظریه یادگیری اجتماعی, رهبری تحول, رهبری تحول گرا, پرخاشگری افراد تیم, مقاله رهبری تحول گرا و پرخاشگری افراد تیم,